21 zář 2023
Pro udržení konkurenční výhody v pekárenském sektoru je zásadní zůstat aktivní při sledování a naplňování požadavků spotřebitelů. Ukážeme Vám 3 hlavní pekařské trendy předpokládané pro rok 2024, které vycházejí z našeho unikátního průzkumu TASTE TOMORROW. Odhalte nejen nové populární výrobky, ale také základní důvody, které vedou k těmto preferencím.
Toto jsou 3 nejžhavější trendy, které formují pekárenský průmysl v roce 2024:
Tyto trendy vycházejí z poznatků poskytnutých Taste Tomorrow, nejrozsáhlejším spotřebitelským výzkumným programem v pekárenském, cukrářském a čokoládovém průmyslu. Je to nejen největší program svého druhu na světě, který čerpá podněty od více než 20 000 spotřebitelů z 50 zemí. Náš jedinečný přístup hladce spojuje rozsáhlé spotřebitelské průzkumy s pokročilým nepřetržitým online sledováním pomocí nejnovějších technik sémantické umělé inteligence a odhaluje základní potřeby spotřebitelů a motivace, které pohánějí tyto trendy.
Výzkum Taste Tomorrow je založen na 3 pilířích:
Zjistěte více o metodách předpovědi trendů Taste Tomorrow.
Od rostlinného obyčejného k rostlinnému jedinečnému
Trvalý seismický posun v preferencích spotřebitelů od živočišných k rostlinným potravinám přetváří pekárenský průmysl. Zatímco mnoho chlebů je již plně veganských, některé pečivo se silně spoléhá na vejce, máslo a mléčné výrobky. Podle našeho výzkumu se 56 % spotřebitelů na celém světě zajímá o rostlinné varianty (sladkého) pečiva. Poptávka po inovacích v rostlinné pekařině je tedy obrovská, nejsilnější je pak na Středním východě a v Africe (74 %), Jižní Americe (70 %) a v mnoha zemích v asijsko-pacifickém regionu (68 %).
Společnosti jako Soy Concha Bakery již skočily po této příležitosti. Vyvinuli rostlinné verze pan dulce, tradičních mexických sladkých housek. Ale jak se rostlinný trend vyvíjí a zraje, vidíme, že spotřebitelé nyní chtějí víc než jen veganské verze klasiky.
52 % spotřebitelů si již myslí, že rostlinné alternativy chutnají stejně dobře jako živočišné potravinářské výrobky, takže předchůdci a tvůrci trendů nyní hledají výrazně rostlinné recepty, které spojují jedinečné vlastnosti rostlin. Veganská jídla nyní obsahují rostlinné ingredience pro své vlastní senzorické nebo chuťové vlastnosti, ne jen jako náhradu nebo imitaci.
Šťastná střeva, šťastný život
Zdraví střev je trendovým tématem a lidé jsou posedlí správným zažíváním a obecně zdravím svých střev. To je vynikající zpráva pro pekárenský průmysl, protože 85% spotřebitelů nyní říká, že vláknina má pozitivní vliv na trávení a celozrnný chléb je jedním z nejoblíbenějších a nejznámějších zdrojů vlákniny.
S tímto rostoucím povědomím o zdraví střev po celém světě se spotřebitelé stávají více informovanými o přesném fungování střev a o tom, které složky by se měly rozhodnout. 7 z 10 spotřebitelů nyní také souhlasí s tím, že biotika (probiotika, prebiotika a postbiotika) jsou důvěryhodné složky pro zlepšení trávení. Celosvětově se jedná o 7% nárůst ve srovnání s rokem 2021, přičemž největší posun pochází z Evropy (54 % v roce 2021 oproti současným 65 %).
Spotřebitelé také věří, že zlepšení zdraví střev má pozitivní vliv na duševní pohodu, což je přesvědčení, které zastává neuvěřitelných 79% spotřebitelů. To se promítá do hledání víceúčelových potravin šetrných ke střevům. Přemýšlejte o občerstvení šetrném k vašemu trávení, které také zlepšuje vaši náladu, jako jsou sušenky od Toto Foods. Jejich narozeninové sušenky s veganskými brambůrky z bílé čokolády a barevnými posypy jsou propagovány jako "párty v ústech (a v celém těle)", protože zlepšují zdraví střev, ale také pomáhají stabilizovat vaši náladu a zlepšují výkon a soustředění.
Tento zvýšený zájem o zdraví střev jde ruku v ruce s kváskovým šílenstvím. Už to není jen krásný řemeslný vzhled, který přitahuje spotřebitele k kváskovému pečivu. Kváskový fermentovaný chléb vyniká svou skvělou stravitelností, která je výsledkem prodlouženého procesu fermentace. Tato pomalá fermentace odemkne řadu výhod: zvýšené uvolňování vitamínů, minerálů a aminokyselin, což přispívá ke zvýšení nutričního obsahu.
62% spotřebitelů vnímá kváskové výrobky jako zdravé, což je ohromující nárůst ve srovnání s rokem 2021, kdy pouze 52% lidí zastávalo toto přesvědčení.
Důvtipní pekaři již do svých kváskových výrobků začleňují různé fermentované ingredience, aby jim dodali extra auru zdraví. Znáte třeba Kimchi kvásek?
Velká přitažlivost "čistého stravování"
Za jaké výhody pečiva jsou spotřebitelé ochotni si připlatit? Čerstvost je nesporné #1, ale druhá vás možná překvapí: je to přírodní původ a "čistý" seznam ingrediencí (Clean(er) Label). Jednoduché "čisté" složení bez složitých a příliš zpravovávaných ingeriencí, snadno srozumitelné etikety výrobků jsou zjevně velmi žádané. Nejen, že spotřebitelé dávají přednost pečivu, které je minimálně zpracované a bez umělých přísad, ale 28% spotřebitelů je ochotno za ně zaplatit více.
Ve skutečnosti by 71 % spotřebitelů na celém světě nakoupilo více v pekárnách, kde je vše pečeno z přírodních ingrediencí. V roce 2021 to platilo pro 66 % spotřebitelů po celém světě. Zejména severoameričtí spotřebitelé výrazně změnili svůj postoj k těmto zcela přírodním pekárnám, přičemž nárůst vzrostl z 54 % na 66 %.
Chléb vyrobený z přírodních ingrediencí je vnímán jako zdravější. Takže lidé nyní pečlivě studují produkty, které kupují, a doufají, že budou jíst co nejčistší. 3 ze 4 lidí v našem průzkumu se nedávno podívali na informace o obalech pekařských výrobků. Tam se jejich oči okamžitě upírají k seznamu ingrediencí.
Pokud tedy tento trend využíváte, nezapomeňte to velmi jasně sdělit na obalu produktu. Kromě používání štítků, jako je "bez GMO", "žádné umělé přísady" a "žádná umělá sladidla", můžete také jasně sdělit seznam složek na přední straně produktu - pokud se odvážíte. Krok, který je již populární mezi společnostmi vyrábějícími energetické tyčinky, jako je RXBAR, kteří naplnili celou přední část své proteinové tyčinky ničím jiným než seznamem ingrediencí, který končí velmi ironickým "No B.S.".
Po celý rok sdílíme nadcházející trendy v pečení, online pečivo a nejnovější poznatky spotřebitelů o Taste Tomorrow.com. Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a určitě si nenechte ujít příležitost zůstat před křivkou a posunout své podnikání na další úroveň.