12 srp 2024
V rychle se vyvíjejícím potravinářském průmyslu čelí výrobci neustálé výzvě držet krok s měnícími se preferencemi spotřebitelů. To je důvod, proč v rámci programu Taste Tomorrow provádíme tak důkladné analýzy spotřebitelských trendů, díky kterým pak můžeme našim zákazníkům poskytovat neustálou podporu a inspiraci.
V tomto článku Vám představíme tři současné celosvětové trendy v chutích.
Klasické příchutě vylepšené použitím prémiových surovin.
Spotřebitelé hledají příležitosti, kdy se dobře známé příchutě, jako je třeba klasická „káva“ nebo „pomeranč“, proměňují na zajímavější a nové zážitky, jako je „Espresso Arabica“ nebo „Calamansi“ (citrusové ovoce z Filipín). Tyto sofistikované varianty příchutí spojují protichůdnou touhu spotřebitelů po nových jedinečných chutích a současném zachování důvěrné znalosti chuití, které lidé znají a milují. Chceme zkoušet nové, ale zase úplně nechceme riskovat něco zcela neznámého.
Je více vzrušující dát si sušenku yuzu než tradiční citronovou sušenku, a proto právě nyní posiluje trend prémiových chutí. Klasické možnosti jsou nahrazeny podobnými, ale více prémiovými alternativami, jako například:
Výrobce Dandelion Chocolate dodává svým čokoládovým tyčinkám atmosféru luxusu, exkluzivity a mystiky tím, že propaguje své tyčinky z jednoho místa původu - podobně jako vína. V limitované edici tyčinek fermentovali kakaové boby s výrazným kořením. Fazole „Kokoa Kamili, Tanzanie, 2023 Harvest, Batch 1“ byly fermentovány skořicí, což vede k chuťovým tónům, jako je smetana Devonshire, hruška a vanilka. Nezní to mnohem lépe než „jednoduchá“ tabulka skořicové čokolády?
Vášnivé propojení pohodlí a vzrušení.
65 % spotřebitelů chce vyzkoušet neobvyklé kombinace chutí. Jako například kombinace sladkého a pikantního, pálivého. Použití pikantních přísad v tradičně sladkých výtvorech, jako jsou dorty, omáčky, nápoje, pečivo a čokoláda, je rozhodně neobvyklé. Nebo alespoň bývalo.
Zejména v Kanadě, Indii, Indonésii, USA a Spojeném království spotřebitelé zbožňují kombinaci pikantního koření ve sladkých výrobcích. Pikantní chuť nabízí pocit vzrušení a novinky v kombinaci s tradiční uklidňující příchutí, jako je čokoláda, jahoda nebo vanilka, je velmi atraktivní pro zákazníky.
Nová sladká a pikantní jídla se často inspirují paprikami nebo pálivými směsmi koření ze světových kuchyní. Například korejská pasta Gochugaru, mexické koření Tajin, indonéský Sambal oelek nebo čínský chilli olej. Tyto příchutě dodávají pečivu a čokoládě revoluční a dobrodružný zážitek.
Čokoládové Mochi habanero od Mochidoki je dokonalým příkladem toho, jak nepravděpodobné párování sladkých a pikatních chutí z celého světa přináší vzrušení a revoluční zážitek. Vláčný plněný japonský rýžový snack mochi dostane překvapivý šmrnc od mexického habanera, jedné z nejpálivějších papriček. Bohatá a komplexní kakaová chuť mimořádně dobře ladí s pikantním pepřem a ohnivá chuť příjemně kontrastuje s jemnou mochi texturou, pro ty, kteří se ji odváží vyzkoušet…
Požitek přípitku najdete v příchuti.
Chcete, aby vaše produkty vynikly na přeplněném trhu? Rozhodněte se pro vzrušující výtvory inspirované nápoji! Od sambucy a espresso cannoli po čokoládové tyčinky s šampaňským nebo dort Guinness, používání alkoholických nápojů jako příchutě nabízí unikátní a velmi lákavou příležitost!
Alkoholické nápoje, které nabírají na popularitě, jsou bourbon, mezcal, sambuca, sherry víno, a šampaňské, ale i koktejly jako espresso martini, moscow mule a mojito. Lihoviny dodají každé pochoutce jedinečnou chuť. Mezcal – odvážnější bratr tequily – přináší kouřové tóny do čokoládové tyčinky a sambuca kombinuje punc alkoholu s překvapivou anýzovou chutí podobnou lékořici.
Takže jděte do toho a zkuste změnit své výrobky! Ale pamatujte, že pokud jde o alkohol, umírněnost je klíčová. Chceme, aby spotřebitelé jedli zodpovědně a vychutnávali si dobroty, ne kocovinu!
Bang Bang Bakehouse se specializuje na rumové dorty. Například Coquito rumový dort, který chutná jako jihoamerický koktejl z kokosového rumu, je doplněný opečenými pekanovými ořechy. Pochoutky se často prodávají v jednotlivých sklenicích - spotřebitelé tak nemusí čekat na zvláštní příležitost, aby si mohli vychutnat svůj Rumfetti nebo Espresso Martini dort.
Růst online konverzací a vyhledávání souvisejících s příchutěmi inspirovanými alkoholickými nápoji v pekařském, cukrářském a čokoládovém průmyslu neustále roste (porovnání oproti minulému roku):
Taste Tomorrow je největší světový výzkumný ekosystém pro hledání a pochopení trendů chování spotřebitelů v pekařském, cukrářském a čokoládovém průmyslu. Neustále sledujeme lokální i globální chování, postoje a volby zákazníků. Tyto poznatky používáme ke hodnocení vývoje a odhalování nových příležitostí.