20 dub 2022
Všichni se asi shodneme na tom, že ‚každý den je dnem matek‘: koneckonců, mateřství je nejtěžší práce ze všech. Den matek připadá na druhou květnovou neděli a představuje výjimečnou příležitost, jak zvýšit prodej v cukrárně i pekárně. Tatínci, děti a prarodiče po celém světě budou utrácet peníze, aby rozmazlili jejich maminky.
Chcete-li zvýšit návštěvnost svého obchodu a dopřát všem maminkám speciální Den matek, podívejte se na trendy, které z tohoto svátku mohou udělat zajímavé období i pro Vaše podnikání:
Všichni chceme, aby se naše maminky cítily výjimečně, a to se musí odrazit ve sladkých dobrotách, které nabízíte: vytvořte proto výrobky, které oslaví maminky. Myslete na bohaté květinové motivy, srdce a celkový luxusní vzhled.
Náš spotřebitelský průzkum Taste Tomorrow odhalil, že spotřebitelé stále častěji vyhledávají pochoutky hodné Instagramu: opravdovou pastvu pro oči, která vypadá zábavně a svérázně. Celosvětově 59 % spotřebitelů souhlasí s tím, že jídlo, které lahodí oku, je také považováno za chutné. Měli byste se proto zaměřit na vývoj produktů s jedinečnými a vzrušujícími vizuálními prvky. Lákavé dekorace jsou zde na prvním místě.
Za každou cenu však nemusíte vyvíjet zcela nový recept: poznatky ze stejného výzkumu naznačují, že 67 % spotřebitelů rádo vidí známý prvek při zkoušení nových druhů potravin. Dejte tedy při této příležitosti nový vzhled Vašemu klasickému výrobku, anebo si pohrajte s novými texturami, protože dalších 67 % spotřebitelů má zájem vyzkoušet potraviny právě s překvapivou texturou. Čerstvost, chuť a řemeslné zpracování jsou hlavní motivací pro lidi k nákupu u řemeslníků, což znamená, že musíte vždy naplnit i tato očekávání.
Spolupracujte s dalšími podniky ve svém okolí, jako jsou květinářství, papírnictví, klenotnictví nebo restaurace. Může to být přínosné pro každého. Spojením sil můžete vzájemně propagovat své podniky a nabídky anebo partnerům nabídnout Vaši produkci v mini verzi jako drobné pozornosti k nákupu. Žádná máma si nikdy nebude stěžovat, že ke Dni matek dostává více dárků – zaslouží si to.
Může to znít jako samozřejmost, ale ve shonu každodenního života se na účty na sociálních sítích často zapomíná. Online viditelnost je skvělým způsobem, jak připomenout nabídku k blížícímu se Dni matek. Data Taste Tomorrow odhalují, že 47 % spotřebitelů rádo získává nápady z online médií na produkty nabízené v místních obchodech. Ukažte Vaše výrobky v celé své kráse a ujistěte se, že Vaši fanoušci navštíví Váš obchod na Den matek!
V posledních letech jsme také zaznamenali výrazný nárůst poptávky po nákupu online s možností doručení. Počet spotřebitelů objednávajících sladké zboží online vzrostl z 27 % v roce 2018 na dnešních 47 %. Nezapomeňte tedy dobroty ke Dni matek nabídnout i ve svém e-shopu, pokud jej máte. A pokud ne, možná je čas na jeho založení.
A připomínáme výzdobu obchodu zevnitř i zvenčí, aby zákazníci viděli, co chystáte na oslavu Dne matek. Přestože je online prodej na vzestupu, 77 % lidí v průzkumu Taste Tomorrow uvádí, že nechtějí vidět konec obchodů na ulici. Využijte této příležitosti a přesvědčte je o mnoha výhodách návštěvy kamenné prodejny. Předveďte svou přidanou hodnotu pomocí nabídky personalizovaných vzkazů, svátečních dekorací a krásných obalů.
Pokud chcete ke Dni matek udělat něco navíc, jděte cestou udržitelných produktů. Nejen, že uděláte něco pro lepší planetu, oslovíte také mladší generace, které se zavázaly k vědomému nakupování. Spotřebitelé stále více vyhledávají produkty a společnosti, které se věnují ochraně životního prostředí. Jako řemeslný pekař už nyní potěšíte 63 % lidí, kteří preferují lokálně vyrobené zboží. Svůj obchod však můžete učinit ještě atraktivnějším použitím místních produktů a udržitelných obalů, které preferuje 60 % až 70 % spotřebitelů. Díky těmto možnostem bude váš obchod atraktivnější nejen pro tento svátek, ale také pro další pravidelné nákupy v budoucnu.
Pokud hledáte další inspiraci ke Dni matek, potřebujete podporu s vašimi speciálními výtvory nebo máte nějaké další otázky, kontaktujte Vašeho místního zástupce Puratos CZ. Rádi vám pomůžeme!