“9 z 10 spotřebitelů čte informace na obalech.” – Taste Tomorrow
Neexistuje žádná pevná definice čisté etikety nebo produktů. Koncept „Clean label“ je řízen přáním spotřebitelů po větší transparentnosti a upřednostňování přírodních, známých a snadno srozumitelných složek.
Podobně jako u jiných megatrendů se spotřebitelé rozhodují podle vlastní definice toho, co znamená jíst „čistě“. Zatímco pojem „čistá etiketa“ je široký, spotřebitelé obecně definují „čisté stravování“ jako stravu, která upřednostňuje potraviny s přírodními a/nebo organickými ingrediencemi, bez přidaných látek s minimálním zpracováním, a přitom jsou šetrné k životnímu prostředí.
Aditiva zajišťují bezpečnost zpracovaných potravin během jejich cesty z výroby, do skladů a obchodů, a nakonec ke spotřebitelům. Používají se také k úpravě senzorických vlastností, jako je chuť, vůně, textura a vzhled. Vládní organizace a regulačních orgány regulují, monitorují a přezkoumávají potravinářské přídatné látky z hlediska potenciálních škodlivých účinků na lidské zdraví předtím, než jsou schváleny k použití.
Ambicí Puratos je vytvářet Clean label řešení bez kompromisů v oblasti bezpečnosti, funkčnosti, chuti nebo textury. Řídíme se tedy filozofií, že každá ingredience má svůj důvod. Proto vás podporujeme na každém kroku na cestě k Clean(er) label tím, že omezujeme seznam přísad a propagujeme produkty přírodního původu, kde je to možné..
Naše definice „Clean(er) label“:
Ambice našeho označení Clean(er) přesahují seznam ingrediencí. Kromě označení je to také závazek poskytovat potravinová řešení s jasnými a transparentními informacemi, které spotřebitelům pomáhají při informovaném výběru potravin.
Podle našeho průzkumu Taste Tomorrow, 71 % spotřebitelů nakupovalo více od pekáren, které používají pouze přírodní suroviny. Toto číslo od roku 2022 výrazně vzrostlo.[1]
Pokud jde o balené produkty, 9 z 10 spotřebitelů udává, že čte informace na obalech::
Náš koncept "Zdraví a pohoda" se skládá z 10 stavebních bloků. Zatímco oblast "zdraví" je vědecky podložena, "pohoda" souvisí se subjektivním vnímáním spotřebitelů v oblasti toho, jaké vlastnosti potravin jsou pro lidské tělo prospěšnější.
Objevte cílená výživová řešení Puratos pro personalizované dietní potřeby, podporující zdraví a pohodu.